15 januari 2024

Ledig tjänst - Administratör med ansvar för ledningsstöd

På Bergsstaten arbetar 12 medarbetare varav majoriteten sitter på kontoret i Luleå. Gruppen består av många olika kompetenser och vi söker nu en driven administratör som kan bidra med ordning och reda samt ett proffsigt bemötande gentemot våra intressenter. Alla på Bergsstaten bidrar med sin kompetens och vi tar ett gemensamt ansvar för våra ärenden.

Som administratör med ansvar för ledningsstöd har du en viktig uppgift i att stötta handläggare och ledning i det dagliga arbetet.

Tillsammans med övriga administratörer registrerar du inkommande handlingar i vårt diarium, upprättar sändlistor, hanterar post och utskick, sköter utlämnande av handlingar samt informerar och ger service till allmänhet, myndigheter, intressenter, media och näringsliv. Ofta sker den första kontakten med myndigheten genom dig.

Du kommer också att ha ett särskilt ansvar för att bistå bergmästaren administrativt, bl.a. med kalender och mail, mötesbokningar och bokningar av resor. Arbetet innebär att du har många kontaktytor både inom Bergsstaten och SGU och utanför myndigheten.

Läs mer om tjänsten och ansök här (öppnas i nytt fönster)

Senast granskad 2024-01-15